Folytatja a magyarországi hálózatbővítést a SPAR

A SPAR Magyarország idén 23 milliárd forintot fordít üzlethálózatának bővítésére-fejlesztésére, összesen 24 áruház megújul és várhatóan 5 új áruház nyitja meg kapuit. A vállalat forgalma elérte az 516,4 milliárd forintot, amely 5,2 %-kal magasabb érték a 2015-ös évhez képest.

Tavaly a vállalat közel 20 milliárd forintot költött beruházásokra, melynek köszönhetően 24 üzletet alakítottak át és 4 új üzlettel bővült a hálózat. Márciusban nyitotta meg kapuit Tököl első SPAR üzlete. Augusztusban Szolnokon, szeptemberben pedig Vas megye székhelyén, a Savaria Plazában nyílt új szupermarket. Ezzel tovább nőtt a magyarországi, jó minőségű üzlethelyiségek aránya.

Nőtt a fővárosi szupermarketek száma is, a Váci út 37. szám alatti CityZen Irodaházban nyitott új egységet a cég. Novemberben pedig megnyitotta kapuit teljes felújítást követően a pesterzsébeti INTERSPAR. A csaknem kétmilliárd forint értékű modernizálás eredményeképpen az egész áruház megújult, valamint étterem került kialakításra ingyenes wi-fi zónával. Szintén teljes körűen átalakításra került a Kerepesi úti SPAR, melynek berendezését a cég új, nemzetközi szakemberek segítségével kialakított áruházmodellje szerint alakították ki és itt is helyet kapott egy SPAR to Go étterem. 2016 végén 345 SPAR szupermarket és 32 INTERSPAR hipermarket működött országszerte a SPAR logó égisze alatt. A SPAR 13 ezer munkavállalójával évek óta az ország egyik legnagyobb foglalkoztatója.

Franchise hálózat: 100 üzleten is túl

Szeptemberben érte el a bűvös százat a SPAR franchise program üzleteinek száma, amikor csaknem napra pontosan négy évvel ez első, móri partneráruház átadása után, megnyitott Budapesten, az Ungvár utcában a franchise program századik egysége. 2016-ban 43 új franchise áruház nyílt a SPAR partner program keretében: 13 SPAR market, 23 OMV-SPAR express, és 7 SPAR partner egység. 2016 év végén összesen 116 üzlet működött a partnerségi programban, és a SPAR 81 magánkereskedővel kötött szerződést országszerte. A folyamatosan bővülő franchise hálózat ma már több mint 1300 embernek ad munkát, a boltok forgalma éves szinten meghaladja a 30 milliárd forintot. A franchise üzletek 52 százaléka a fővárosban található.

A jövő henteseit képzi Bicskén a SPAR

Az évente több mint 30 millió kilogramm sertéshúst értékesítő SPAR Magyarország az egyetlen kiskereskedelmi vállalat, amely saját húsüzemmel rendelkezik Magyarországon. A korábban csak húsfeldolgozó-üzemként működő egység ma már szakmai műhelyként is funkcionál. A 2015-ben átadott oktatótermében egész évben zajlottak a képzések: 24 frissáru területvezető, 53 Top eladó, 216 hálózati munkatárs és 30 franchise partner sajátította el a hentes- és húspult szakmai fogásait.

A 2016-os év során 1.882 szarvasmarha, 1,47 millió kg bontott marhahús, 424 ezer darab félsertés, illetve 16,7 millió kg bontott sertéshús került feldolgozásra az üzemben. Ezen kívül 7 millió tálca húst csomagoltak be a SPAR, az INTERSPAR és a franchise áruházak számára. A 75 különféle sajátmárkás termékből – Regnum, SPAR és S-Budget márkanevek alatt – 11,3 millió kilogrammot gyártott az üzem, emellett 393 tonna sajtot szeletelt és darabolt fel.

Print Friendly

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.